dinsdag 16 september 2008

Mag je helpen bij knutsel activeiten als begeleidster? ja/nee

Vorig jaar bij mijn vrijwilligers werk mocht er bij de knutselen en teken activiteiten niks door leiders worden bijgevuld.
Daar bedoel ik mee als jij een paddenstoel gaat verven mag je niet de lijn van de paddenstoel trekken. Dit had natuurlijk wel een reden.
Namelijk; als de leidster dingen toevoegde aan de klutsen en teken activiteiten was het niet meer gemaakt door het kind maar door leidster en kind en dat moest niet de kinderen moesten het zelf doen.

Zelf vind ik het leuk dat de leidsters wel dingen mogen toevoegen en helpen maar vind hun reden ook wel goed. Dus ben hier nog niet helemaal voer uit wat vinden jullie?

1 opmerking:

mendyy zei

ik vind dat je wel mag helpen, maar dat hoeft niet altijd. je kunt er voor kiezen een kind bij de ene activiteit een kind alles zelf te laten doen, en bij een andere activiteit helpen en stimuleren. je hoeft de kinderen niet altijd alles zelf te laten doen vind ik.
groetjes mendy